Kas yra ekonominis vairavimas ir kam jis reikalingas?
Vairavimas, taupantis įmonės lėšas? Vairavimo tipas, prisidedantis prie gamtos apsaugos? O gal tai vairavimas, itin svarbus Jūsų užsakovams, pavyzdžiui, tam, kad saugotumėte aplinką, krovinys atvažiuotų nepažeistas ir pervežimas būtų pigesnis? Galime drąsiai teigti, jog visi šie išvardyti teiginiai yra teisingi ir apibendrintai ekonominį vairavimą apibrėžti kaip vairavimo būdą, kurio pagrindiniai principai – važiuoti saugiai ir taupiai.
Tendencingai pastebime, kad ekonominis vairavimas tampa aktualus visiems, tiek lengvųjų automobilių savininkams, tiek įmonėms ir sunkiųjų transporto priemonių vairuotojams. Tačiau įmonės, turinčios didelius vilkikų parkus į tai atkreipia daugiausiai dėmesio. Prieš metus “Ruptela” rinkai pristatė “Eco-Drive” produktą, skirtą tobulinti vairuotojų įgūdžius ir didinti motyvaciją, tokiu būdu taupant ne tik kuro sąnaudas, bet ir apsaugojant transporto priemones nuo žalos dėl netinkamo vairavimo. Jį vystėme kartu su “cargoGo”, “Finėjas” ir kitomis Lietuvos bei Europos šalių logistikos įmonėmis.
Šiame straipsnyje kviečiame pasigilinti, kodėl stambios logistikos bendrovės tam skiria tiek daug laiko, investuoja, kur įžvelgia naudas ir kaip galima sėkmingai vystyti bei įdiegti ekonominio vairavimo sprendimą.
Švaresnė aplinka. Mažiau CO2
Tai, kiek vidutiniškai vienas vilkikas ar kita transporto priemonė sunaudoja kuro priklauso nuo daugybės sudedamųjų – pagaminimo metų, gamintojo, maršruto, svorio ir t.t., tačiau pilnai pakrautas apynaujis vilkikas, važiuodamas vidutinio sudėtingumo maršrutu sudegina apie 30l/100km dyzelino. Daugelis specialistų teigtų, jog tai ir yra vidutinis skaičius, tačiau mūsų klientų patirtis įrodo, kad gali būti ir kitaip – vairuojant ekonomiškai, vidutiniškai galima sutaupyti bent 2l/100km kuro, o tai prilygsta apie 500g neišmesto CO2 kiekio į aplinką.
Ar galite įsivaizduoti, kokią didelę įtaką gamtai padarytume vien vairuodami ekonomiškiau? Įdomumo dėlei apskaičiavome, jog įmonė, turinti 100 vilkikų vos per metus galėtų sutaupyti apie 650t CO2 – tiek pat CO2 išmestume į gamtą lengvuoju automobiliu apvažiavę aplink Žemę net 87 kartus!
Saugumas
Kalbos apie žalesnį pasaulį intensyvėja, ir mūsų partneriams bei klientams tai yra taip pat labai svarbu. Deja, tačiau vežėjų klientams, dažnu atveju tai nėra pats svarbiausias faktorius, pagal kurį pasirenka vežėją. Jį dar vis nustelbia noras, kad užsakovo krovinys būtų pristatytas greitai (t.y., sutartu laiku) ir nepažeistas. Mūsų sistema rodo, koks vairuotojas ir kaip valdo transporto priemonę, ar naudoja automobilyje esančias išmanias greičio palaikymo ir saugumo sistemas, o tai sutaupo daug kuro. Sistema taip pat fiksuoja, kaip vairuotojas prognozuoja savo kelią į priekį, įskaitant transporto priemonės įsibėgėjimo ir stabdymo greitį. O tęstinis vairuotojų ekonominio vairavimo mokymas, paremtas “Eco-Drive” sprendimo duomenimis, padeda išvengti eismo įvykių, krovinio apgadinimų, prarastų finansų ir užtikrina saugumą.
Kokia nauda automobiliui?
Kuras nėra vienintelės išlaidos, kad automobilis važiuotų. Yra ir nusidėvėję automobilio dalys, kurias reikia keisti, taisyti, prižiūrėti, o netinkamas automobilio eksploatavimas tik priartina apsilankymus servise. Būtent agresyvūs įsibėgėjimai, stabdymai kenkia tiek pavarų dėžei, tiek pačiam varikliui, o ką jau kalbėti apie cypiančias padangas. Tokie agresyvūs veiksmai yra fiksuojami “Eco-Drive” sistemos ir yra atvaizduojami skaičiuojant ekonominio vairavimo balą, tad yra pagalbinė priemonė taupant automobilių eksploatacijos išlaidas ir užtikrinant krovinio saugumą.
Milžiniškas finansų taupymas
Mūsų partneris “cargoGo”, turintis daugiau nei 900 vilkikų, dedikavo savo laiką, dalyvavo “Eco-Drive” testavimo, bandymų ir tobulinimo veiksmuose ieškant geriausio produkto. Iš ataskaitos, esančios žemiau, galime aiškiai pamatyti, jog jų pastangos atsiperka su kaupu – “cargoGo” vairuotojas, vežantis 30t sąstatą, patiria 23,6l/100km kuro sąnaudas, kas yra net >20% mažiau nei rinkos vidurkis (apie 30l/100km).