Telematika – tai sudėtinga tema ir tam, kad galėtumėte pasinaudoti savo sistemos pajėgumais ir patenkinti savo poreikius, tikrai nereikia apie tai išmanyti visko. Bet kaip nepasirinkti sprendimo, kuris atneš daugiau bėdos nei naudos? Pažiūrėkime!
Ar mąstote apie investavimą į savo transporto priemonių parko telematikos sistemą, bet jūsų žinių trūkumas neleidžia jaustis drąsiai? „Google“ pateikia daugybę bendrovių ir pasiūlymų, kurie visi atrodo panašūs, todėl nežinote, kaip elgtis? Patarsime, ko turėtumėte paklausti būsimo savo bendrovės telematikos tiekėjo ir kokių atsakymų reikėtų tikėtis.
1. Regionalizacija, arba kur aš iš tiesų skambinu
Jūsų bendrovė, nors galbūt ir siekia tapti visą žemyną apimančiu ar net pasauliniu verslu, yra įsikūrusi konkrečioje vietoje. Jūsų darbuotojai – tiek vairuotojai, tiek vadybininkai, yra kilę iš konkrečios šalies ir kalba konkrečia kalba, todėl jums reikalinga telematikos sistema, bendraujanti su jūsų darbuotojais jų kalba. Tiesa, yra dar du labai svarbūs regionalizacijos aspektai.
Pirmiausia – galimybė gauti pagalbą savo kalba. Iškilus gedimui ar techninei problemai arba darbuotojui susidūrus su neaiškumais naudojantis sistema, niekas nepageidauja susirašinėti ar bendrauti telefonu egzotine kalba. Pagalbos užtikrinimas savo kalba – esminis reikalavimas. Ši funkcija leis jums greitai paaiškinti problemą ir sulaukti reikalingos techninės pagalbos, užuot įsivėlus į papildomą vargą. Dar vienas klausimas – ar jūsų rajone arba šalyje egzistuoja bendrovės biuras. Kas, jei nuspręsite išplėsti savo transporto priemonių parką arba prireiks pataisyti sąskaitas?
Jei jūsų tiekėjas turi savo atstovus jūsų šalyje, tai ne bėda. Užtenka paskambinti ar parašyti laišką el. paštu. Be to, galite susitikti gyvai ir veiksmingai surasti jūsų poreikiams tinkamiausią sprendimą. Žinoma, 21-ajame amžiuje viską galima atlikti internetu, tačiau kartu tikime, kad kartais gyvi susitikimai ir kolektyviniai idėjų aptarimai yra naudingesni nei ilgiausios telefoninės konferencijos, kai tenka bendrauti su kitame pasaulio gale esančiais atstovais, nesuprantančiais jūsų vietos rinkos niuansų.
2. Verta neatsilikti nuo technologijų
Telematikos sistema – tai įranga, sąveikaujanti su atitinkama programine įranga, kuriai pasitelkiami specifiniai techniniai sprendimai. Technologijos nuolat juda į priekį – keičiasi ir aparatinė, ir programinė įranga. Jūsų telematikos tiekėjas turėtų aprūpinti jus pačiu naujausiu sprendimu. Nesigilinsime į technologines naujoves, kurios, pavyzdžiui, gali padidinti ryšio tarp vadybininko ir kitame žemyno gale sunkvežimyje keliaujančio vairuotojo veiksmingumą ir patikimumą arba padėti surinkti daugiau duomenų, leisdamos sužinoti ne tik nukeliautų kilometrų skaičių ar sunaudotų degalų kiekį, bet ir patikrinti, ar jūsų vairuotojas mėgsta staigiai spausti greičio pedalą arba ar priekaboje pakilo temperatūra (beje – taip, visus šiuos duomenis galima patikrinti).
Vietoje to įsivaizduokime elementarią situaciją – jūsų vairuotojas išvyksta maršrutu, apginkluotas telematikos sistema, naudojančia pasenusius GPS žemėlapius, todėl atsiduria nenaudojamame kelyje arba perrašo maršrutą, nors galėtų važiuoti naujai atidarytu greitkeliu. Jūsų telematikos tiekėjas privalo užtikrinti, kad jūsų darbuotojai visuomet naudotųsi tik naujausia programine įranga ir įrenginiais, kitu atveju sistema greitai pasens. Dėl to verta savęs paklausti, kada įranga buvo paskutinį kartą atnaujinta, kokie keitimai atlikti ir kada planuojamas kitas atnaujinimas. Greitai suprasite, ar jūsų tiekėjas domisi tuo, kas vyksta.