Viskas, ką jums reikia žinoti apie jūsų būsimą telematikos sistemos tiekėją

Telematika – tai sudėtinga tema ir tam, kad galėtumėte pasinaudoti savo sistemos pajėgumais ir patenkinti savo poreikius, tikrai nereikia apie tai išmanyti visko. Bet kaip nepasirinkti sprendimo, kuris atneš daugiau bėdos nei naudos? Pažiūrėkime!

Ar mąstote apie investavimą į savo transporto priemonių parko telematikos sistemą, bet jūsų žinių trūkumas neleidžia jaustis drąsiai? „Google“ pateikia daugybę bendrovių ir pasiūlymų, kurie visi atrodo panašūs, todėl nežinote, kaip elgtis? Patarsime, ko turėtumėte paklausti būsimo savo bendrovės telematikos tiekėjo ir kokių atsakymų reikėtų tikėtis.

1. Regionalizacija, arba kur aš iš tiesų skambinu

Jūsų bendrovė, nors galbūt ir siekia tapti visą žemyną apimančiu ar net pasauliniu verslu, yra įsikūrusi konkrečioje vietoje. Jūsų darbuotojai – tiek vairuotojai, tiek vadybininkai, yra kilę iš konkrečios šalies ir kalba konkrečia kalba, todėl jums reikalinga telematikos sistema, bendraujanti su jūsų darbuotojais jų kalba. Tiesa, yra dar du labai svarbūs regionalizacijos aspektai.

Pirmiausia – galimybė gauti pagalbą savo kalba. Iškilus gedimui ar techninei problemai arba darbuotojui susidūrus su neaiškumais naudojantis sistema, niekas nepageidauja susirašinėti ar bendrauti telefonu egzotine kalba. Pagalbos užtikrinimas savo kalba – esminis reikalavimas. Ši funkcija leis jums greitai paaiškinti problemą ir sulaukti reikalingos techninės pagalbos, užuot įsivėlus į papildomą vargą. Dar vienas klausimas – ar jūsų rajone arba šalyje egzistuoja bendrovės biuras. Kas, jei nuspręsite išplėsti savo transporto priemonių parką arba prireiks pataisyti sąskaitas?

Jei jūsų tiekėjas turi savo atstovus jūsų šalyje, tai ne bėda. Užtenka paskambinti ar parašyti laišką el. paštu. Be to, galite susitikti gyvai ir veiksmingai surasti jūsų poreikiams tinkamiausią sprendimą. Žinoma, 21-ajame amžiuje viską galima atlikti internetu, tačiau kartu tikime, kad kartais gyvi susitikimai ir kolektyviniai idėjų aptarimai yra naudingesni nei ilgiausios telefoninės konferencijos, kai tenka bendrauti su kitame pasaulio gale esančiais atstovais, nesuprantančiais jūsų vietos rinkos niuansų.

2. Verta neatsilikti nuo technologijų

Telematikos sistema – tai įranga, sąveikaujanti su atitinkama programine įranga, kuriai pasitelkiami specifiniai techniniai sprendimai. Technologijos nuolat juda į priekį – keičiasi ir aparatinė, ir programinė įranga. Jūsų telematikos tiekėjas turėtų aprūpinti jus pačiu naujausiu sprendimu. Nesigilinsime į technologines naujoves, kurios, pavyzdžiui, gali padidinti ryšio tarp vadybininko ir kitame žemyno gale sunkvežimyje keliaujančio vairuotojo veiksmingumą ir patikimumą arba padėti surinkti daugiau duomenų, leisdamos sužinoti ne tik nukeliautų kilometrų skaičių ar sunaudotų degalų kiekį, bet ir patikrinti, ar jūsų vairuotojas mėgsta staigiai spausti greičio pedalą arba ar priekaboje pakilo temperatūra (beje – taip, visus šiuos duomenis galima patikrinti).

Vietoje to įsivaizduokime elementarią situaciją – jūsų vairuotojas išvyksta maršrutu, apginkluotas telematikos sistema, naudojančia pasenusius GPS žemėlapius, todėl atsiduria nenaudojamame kelyje arba perrašo maršrutą, nors galėtų važiuoti naujai atidarytu greitkeliu. Jūsų telematikos tiekėjas privalo užtikrinti, kad jūsų darbuotojai visuomet naudotųsi tik naujausia programine įranga ir įrenginiais, kitu atveju sistema greitai pasens. Dėl to verta savęs paklausti, kada įranga buvo paskutinį kartą atnaujinta, kokie keitimai atlikti ir kada planuojamas kitas atnaujinimas. Greitai suprasite, ar jūsų tiekėjas domisi tuo, kas vyksta.

Poproś o ofertę

3. Duomenys, arba kokia man iš to nauda?

Telematikos sistemos, nors kurtos tiems patiems tikslams ir iš pirmo žvilgsnio labai panašios, nėra vienodos. Kai kurios funkcionalesnės už kitas. Kai kuriose naudojama trečiųjų šalių gamintojų programinė arba aparatinė įranga (prie to dar grįšime kitoje pastraipoje), kai kuriose jau yra viskas, ko reikia. Galiausiai, kai kurios sistemos gali pateikti bazinius stebėjimo rodiklius, o kitos, nors kainuoja tiek pat, siūlo kur kas daugiau.

Taigi, verta paklausti, ką sistema sugeba ir kokius duomenis gali jums pateikti. Taip pat svarbu suprasti, kad šiuo atveju principas „mažiau yra daugiau“ negalioja, o minimalizmas nėra vertybė. Jei už tą pačią ar panašią kainą galite gauti daugiau informacijos, turėtumėte šia galimybe pasinaudoti. Net jei šiandien neįsivaizduojate, kaip galėtumėte panaudoti kai kuriuos sistemos siūlomus duomenis, nepamirškite, kad rytoj jūsų bendrovė gali būti pažengusi į priekį, o jūs galbūt susidursite su kitokia realybe. Kai jūsų varžovai beviltiškai mėgins prisitaikyti prie naujos situacijos, jūs būsite pasirengę.

4. Kam išrašoma ši sąskaita, arba paslėptos išlaidos

Mokėjimo sistema turėtų būti aiški, kokia ji bebūtų – ar kalbėtume apie vienkartinį mokėjimą, ar abonementą. Bet kuriuo atveju neretai susidursite su paslėptomis išlaidomis, kurių pardavimo atstovas nepaminėjo susitikimų metu ir kurios išaiškėja tik pasirašius sutartį. Sutarčių formos gerokai skiriasi, todėl nepamirškite stebėti ir klausyti, kas vyksta, ir nepraraskite budrumo.

Pirmiausia pasiteiraukite, ar norint naudotis tiekėjo siūloma sistema, nereikės papildomai investuoti į išorinių gamintojų aparatinę ar programinę įrangą. Gali paaiškėti, kad, norint tinkamai sunkvežimiuose pajungti modulį, gali tekti įsigyti dar vieną komponentą. Gali būti ir taip, kad sistema galėsite naudotis tik įsigiję kitų gamintojų papildomų paslaugų, kuriomis pagrįsta programinė įranga, licenciją ar abonementą. Taip būti neturėtų – į kainodarą turėtų būti įtraukiamos visos išlaidos ir pageidautina, kad jums nereikėtų apmokėti papildomų sąskaitų.

Poproś o ofertę

5. „Šito dar nesame darę“. Patirtis

Ar turite 50 transporto priemonių, kuriose norite įrengti telematikos sistemas, tačiau tiekėjas, su kuriuo bendraujate, yra dirbęs tik su mažais parkais iki 5 transporto priemonių? Nors ir nebūtinai, tai gali būti problema – daugeliu atvejų neįmanoma padidinti programėlės apimties, nepaaukojant funkcionalumo arba našumo. Kitaip tariant, kai kurios programos gali neatlaikyti eismo srauto, jei jos skirtos mažesniems parkams.

Kartais dėl techninių ar saugumo priežasčių programine įranga gali naudotis ribotas naudotojų ar aktyvių paskyrų skaičius. Turėkite tai omenyje rinkdamiesi telematikos tiekėją. Kuo daugiau patirties jis turi, kuo platesnį sėkmingų ir jūsų poreikius atitinkančių projektų paketą jis gali pateikti, tuo didesnė tikimybė, kad šia investicija būsite patenkinti. Beje, atkreipkite dėmesį į dar vieną dalyką – ar sistemos gamintojas dirba su jūsų pramonės srities bendrovėmis. Juk jeigu norite savo statybos mašinose įrengti telematikos įrangą, turbūt nenorėsite eksperimentuoti su dalijimosi automobiliais sistema, tiesa?

6. Kas ir kur tai kuria: programuotojai

Šis punktas jums gali pasirodyti keistas, bet iš techninės pusės jis labai svarbus – pasiteiraukite pardavėjo, kas kuria jo programinę įrangą. Jei tai jo bendrovės darbuotojai, kad ir kur ji būtų įsikūrusi, – puiku. Tačiau jei bendrovė programavimo paslaugas užsako iš šalies ir jos programinę įrangą kuria išorės bendrovės ar rangovai – būkite budrūs. Tokiu atveju gauti techninę pagalbą iškilus gedimui gali būti sudėtinga, nes karštojoje linijoje dirbantys arba pagalbą teikiantys darbuotojai gali neturėti galimybės susipažinti su dokumentais, kuriais galėtų naudotis, jei programą parašę žmonės dirbtų gretimame kambaryje.

Poproś o ofertę

7. Pažiūrėti galiu tik būdamas darbe, arba mobilūs sprendimai

Turbūt nereikia jums to priminti, bet dėl viso pikto pabrėšime: 21-ojo amžiaus pirmosios pusės realybė tokia, kad mobilūs sprendimai yra neišvengiama būtinybė. Kalbame ne tik apie mobiliąsias programėles, kuriomis vairuotojai gali naudotis savo išmaniuosiuose telefonuose ar planšetėse būdami kelyje. Turime omenyje ir nuotolinę prieigą prie duomenų bei galimybę nukreipti įspėjimus iš sistemos į telefoną ar el. paštą. Juk nenorite apie su svarbiu kroviniu per savaitgalį iškilusias problemas sužinoti dvi dienos po fakto, po savaitgalio sugrįžę į kabinetą?

8. Iš mano kompiuterio niekas nenuteka. Duomenų saugumas

Galbūt apie tai nepagalvojate, bet transporto priemonių parkų telematikos sistemose gausu informacijos, kuriai verčiau nepakliūti į netinkamas rankas. Galų gale juk ji apima ir duomenis apie vairuotojus, transporto priemones ir rangovus ir net tai, kur vairuotojas nakvojo ilgos kelionės metu. Kalba eina ne tik apie padorumą, bet ir apie teisėtumą – kai kuri ši informacija saugoma teisiškai, pvz., garsiuoju BDAR (angl. GDPR) ir kitais teisės aktais. Daugeliu atvejų duomenimis apie bendrovę ir jūsų gabenamą krovinį, priklausantį jūsų klientams, gali lengvai pasinaudoti jūsų konkurentai. Dėl šios priežasties telematikos sistemos tiesiog privalo būti saugios. Visi gauti ir laikomi duomenys privalo būti tinkamai apsaugoti, o pati sistema – atspari fiziniams veiksmams, atliekamiems su transporto priemonėse įrengtais moduliais. Tik tada bus galima teigti, kad per juos gauti rodikliai yra patikimi ir nepateks į netinkamas rankas. Todėl įsitikinkite, kad potencialus telematikos tiekėjas skiria tam pakankamai dėmesio.

Jei norite sužinoti daugiau apie tai, kaip kuriama ir valdoma mūsų sistema, ar pasižvalgyti jūsų bendrovei tinkamo sprendimo, susisiekite su mumis!